Mindfulness.b 2.0 (NIEUW!)

Arc

De schoolweek mindful afsluiten, het weekend mindful beginnen? Klinkt goed, toch? Volg dan de mastermodule Mindfulness.b 2.0 . Veel leerlingen van het Goois hebben deze training al gevolgd en zijn er positief over. Kom ook en ervaar wat deze training voor je kan doen! Een training voor je geest waardoor je gaat beseffen dat jij niet je gedachten of je gevoelens bent, maar dat je daar zelf controle over kunt hebben.


DoelgroepOnderbouw & bovenbouw
Aantal deelnemers20 leerlingen
Periode2
LengteIedere week een uur
Tijdstipdo 8e uur
WerkvormEen combinatie van de uitleg van theorie, ervaringen, filmpjes en praktische oefeningen.
DocentenMarloes van Hoeve

De mastermodule Mindfulness wordt gegeven op donderdagmiddag. De module is bedoeld voor beginners, maar ook voor de leerlingen die de cursus al een keer gevolgd hebben. Ik start iedere les kort met de basisprincipes van mindfulness; dit is voor de nieuwe leerlingen een kennismaking en voor de leerlingen die de cursus al eerder hebben gevolgd een verdieping. Daarna werken we met bestaande en nieuwe oefeningen. 

Mindfulness.b is een training voor je geest, waardoor je gaat beseffen dat jij niet je gedachten of je gevoelens bent, maar dat je daar zelf controle over kunt hebben. Je leert het niet uit een boek, wel door ervaring en oefeningen. We gaan dus aan de slag tijdens de lessen. 

Mindfulness.b is een introductie op mindfulness speciaal voor jongeren. Deze training is bewezen effectief in Engeland en daarom ook uitgerold in o.a. Nederland. In de training word je je, gedurende zeven of acht bijeenkomsten van één lesuur, meer bewust van je gedachten, je emoties en je fysieke sensaties én je automatische reacties daarop. Door in de training te oefenen met prettige en onprettige ervaringen leer je ruimte te creëren tussen een ervaring en het moment van reageren, zodat die reactie in plaats van onbewust, een bewuste reactie wordt. Zo ontstaat keuzevrijheid. Veel leerlingen van het Goois hebben deze training al gevolgd en zijn er positief over. Kom ook en ervaar wat deze training voor je kan doen!

LEERDOELEN

  • je leert de basisprincipes van mindfulness. 
  • je leert je meer bewust te zijn bij alle dingen die je doet en voelt. 
  • het is een methode die je ook goed kunt gebruiken als je bijvoorbeeld gespannen bent voor toetsen of wedstrijden of als last hebt van faalangst. 
  • als je de cursus al een keer eerder hebt gevolgd herhaal en verdiep je bovenstaande leerdoelen